Medya Emperyalizmi ve Küreselleşme:
Haberlerle bireyi kandırmak mümkün mü? Türkiye’de medya-iktidar ilişkileri nasıl şekilleniyor? Körfez Savaşı öncesi ABD medyasının savaş yanlısı tavrında silah şirketlerinin etkisi var mı? Medya, dünyada ve Türkiye’de bireyi, toplumu ve iktidarı hangi ölçülerde değiştirebilir? Dünyayı tek kültürleştirmeye yönelik akımların yayılmasında medyanın rolü nedir? Titizlik bir dille hazırlanan bu kitapta, pek çok sorunun cevabını bulacaksınız.
Kitap 1998 yılında Timaş Yayınları tarafından yayımlandı.
Vip Türkiye’yi Konuşuyor:
1996-1999 arasında Türkiye’de “Very Important Person (VIP)” kavramına girmiş 22 kişiyle yapılmış röportajlar. Kitap Yayınevi Yayıncılık tarafından 1999 yılında yayımlanmıştır.
Atatürk ve 3’üncü yol:
Bu kitapta, Atatürk’e bir ideolojik kalıp yakıştırma çabası yok. Çünkü Atatürk’ün en belirgin ve keskin özelliği dogmalara saplanmayan ve aklı rehber edinen bir önder olmasıydı. Kitap Atatürk’ün önceden oluşturup 1923-1938 arasında uyguladığı ve Türkiye Ekonomisini Take Off a getiren ekonomi politikalarını başka bir açıdan ele alıyor. Tam Sosyalist ya da tam liberal olmadığı için genellikle özgün bulunmayan ve karma ekonomi devletçi ekonomi gibi alt tanımlarla anlatılagelen Atatürk’ün ekonomi uygulamalarının bütün İngiltere başbakanı Tony Blair ve ABD başkanı Bill Clinton tarafından yeniden seslendirilen ve 21. Yüzyıl için çözüm olarak önerilen “Üçüncü Yol” ile genel olarak benzeştiği vurgulanıyor.
Kitap ayrıca Atatürk’ün ekonomi uygulamalarındaki akılcılığın, belki de önümüzdeki yıllarda bir dogmaya dönüşebilecek olan “Üçüncü Yol”un ötesinde evrensel güce sahip olduğu da savunuluyor.
Kitap Yayınevi Yayıncılık tarafından 1999 yılında yayımlanmıştır.
Kaplanlar Yeniden Uyanıyor:
Sadi Özdemir’in Hürriyet Gazetesi’nde yayımlanan Ekobi Röportajlarından seçilen enteresan girişimcilik öykülerinin bulunduğu kitabın tanıtım yazısında şu bilgilere yer verilmekte: Onlara “Anadolu Kaplanları” diyoruz. Çünkü kaplan kadar cesur ve mücadeleciler. Hem Türkiye ekonomisinin hem de global yarışın yeni koşullarına meydan okuyorlar. Yüksek enflasyonlu, yüksek faizli, krizli senelerde da kararlı zamanlarda de başarılı oldular. Farklı sektörlerdeki bu kaplanlardan olan 80 işadamının enteresan girişimcilik öykülerine yer verilen kitap, Güçlü Yayınları aracılığıyla 2006 yılında yayımlandı.
Üretim ve Pazarlamada Yenilikçi 40 Patron:
Bu kitapta, çoğu KOBİ ölçeğinde 40 firmanın girişimcilik öykülerine inovasyon süzgecinden bakıyoruz.
Kitap T-Bank Yayınları tarafından 2008 yılında yayımlanmıştır
Cesur Girişimciler:
Sadi Özdemir’in; 2003 yılı Ekim ayının ilk haftasından itibaren Hürriyet gazetesinin Ekonomi Servisi’nden bir muhabir olarak yapmaya başladığı Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ)’in başarı öykülerini konu edinen röportajlar, memleketin birçok bölgesinden, çok farklı sektörlerden girişimciyi ülkenin en büyük gazetesinde ‘gündeme’ taşıdı. Bu öykülerden 50 tanesi bu kitapta yer alıyor. Bu öykülerdeki kişilerin asıl ve tek önemli ortak noktası; hepsinin formüllere pek sığmayan girişimci bir ruha sahip olmalarıydı. Yoksa;
-Arçelik’ te çalışırken bir parçanın çok pahalıya Almanya’ dan ithal edildiğini gören Adapazarlı gençler o parçayı üreterek; Almanların Almanya’daki fabrikasını kapatmalarına neden olabilirler miydi?
-İlkokulu bile 9 yılda bitirebilen Gaziantepli Mennan Usta, 15 dakika incelediği herhangi bir makineyi yapabilme yeteneğine ‘bilimsel çalışma’ vizyonunu eklemeseydi, yapabildiklerini sadece taklitçilikle sınırlı kalacağını anlayabilir miydi?
-Üniversitede okurken yoksul öğrenciler için ‘yurtta toplu yemek örgütleyen’ Sivaslı Sadık, sonradan seçkin bir yemek şirketinin sahibi olabilir miydi?
-Ya da Tuncelili bir kapıcının orta terk oğlu Hasan, sıradan fırıncıyken bunca okumuş ‘şehir kültürlü’ girişimci arasından sıyrılıp; nasıl olur da dünya standartlarında pasta ekmek zinciri kurabilirdi?
-Veya bilardo oynama tutkusuyla önce İstanbul’ da sonra denizci olup yurt dışında uğradığı her limanda bilardo peşinde koşan Zeki Dolma; bu tutkusunu girişimciliğe doğru adımlarla dönüştürmeseydi ‘Bering Boğazı’nda adını bile duymadığı bir yere bilardo masası kurabilir miydi?
Bu kitapta böyle daha birçok soru ve cevapları yer alıyor. Ayrıca bu öyküler; 1980’lerden itibaren çok ciddi sıçrama yapan, Gaziantep, Denizli, Konya, Kayseri, Çorum, Kahramanmaraş gibi girişimci illerimizin hem kendi krizlerini hem de ülkenin genel ekonomisindeki krizleri nasıl aşabildikleri konusuna da açıklık getiriyor. Kitap Hayat Yayınları tarafından 2005 yılında yayımlanmıştır.
Anadolu’dan 50 Mor Kaplan:
Onlar çalışıyor, üretiyor, ihracat yapıyor ve bir zamanlar aynı coğrafyada yaşamış “Anadolu Kaplanı” gibi savaşçı cesaretiyle küresel rekabette öne çıkıyor…
Kitap Cinius Yayınları tarafından 2012 yılında yayımlanmıştır.